Kör igång en diet.

Jag och älskling ska köra stenhårt på den här dieten nu en månad, eller tills vi åker till Blekinge då över jul och nyår. Mike tycker att han måste gå ner en massa för att han kommer trycka i sig så mycket mat över jul, haha.. Så jag hakar på, jag kan behöva det jag också, även om jag inte gillar julmat.


Soppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

  • 6 gula lökar
  • 1 kålhuvud
  • 4 morötter
  • 1 selleristjälk
  • 2 gröna paprikor
  • Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan
  • 2 burkar krossade tomater
  • 3 buljongtärningar
  • 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.
Dag 2:
Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.
Dag 3:
Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.
Dag 4:
Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.
Dag 5:
Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.
Dag 6:
Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.
Dag 7:
Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0